Endring av ordre

You are here:
< All Topics

Dersom du må gjøre endringer på en ordre som allerede er opprettet, må du først passe på at ordren ikke er sendt. Dette sjekker du ved å se om varelinjene er «pending» eller «fulfilled». Fulfillment status vil også stå som «fulfilled» dersom ordren er sendt.

Endre produkter i en ordre (fjerne/legge til)

Gå inn på ordren og trykk på “cancel” på varelinjen for å fjerne ønsket produkt, legg til et produkt ved å søke på SKU i feltet ovenfor, og trykk på produktet som dukker opp når du skriver inn SKU, så blir produktet automatisk lagt til ordren.

Når du har gjort dette må du gå til fanen som heter “Actions”, fortsatt inne på ordren (på høyre side). Her må du trykke på  “clear order locks” (dersom order er locked) og “reprocess”. Dette gjøres i de tilfeller hvor man endrer antall/produkter i en eksisterende ordre. Det kan ta noen minutter før ordren oppdaterer seg.

Endre fraktvalg

Dersom du skal endre fraktvalget ordren skal sendes med, scroller du ned til «Shipment info» og klikker på blyanten for å endre, og velg rett fraktvalg:

Endre navn eller adresse

Scroll ned til «Billing Address» og klikk blyanten for å endre, fyll så ut rett info i feltene du må endre:

Endre status på en ordre

Dersom du må endre status på en ordre, gjøres dette under «fulfillment status». Endring av status på en ordre skal alltid godkjennes av skiftleder/lageransvarlig.

Priority og Allow Partial

Dersom en ordre skal prioriteres, hukes «Priority» av på ordren, dersom en ordre skal delsendes huker man av «Allow Partial»:

Previous Begreper i Shiphero
Next Fraktmetoder
Table of Contents