Rutine ved reklamasjon
Link til Lists i Sharepoint, hvor vi registrerer alle reklamasjoner: https://lettbutikk-my.sharepoint.com/personal/bev_lettbutikk_no/Lists/Reklamasjoner/AllItems.aspx
- Den som mottar reklamasjon (support, selger, drift, økonomi – uansett)
- Registrerer reklamasjonen i Lists med så mye informasjon som mulig
- Setter eier av reklamasjonen til den som naturlig bør ha eierskap (hvis i tvil så diskuteres det med Klaus)
- Informerer eier av reklamasjonen og Ida i kommentarfeltet om ny reklamasjon registrert.
- Ida holder dialog med Nordea for å hindre purringer\inkasso
- Den som eier reklamasjonen
- Tar eierskap for å legge en plan for løsning. Dersom man ønsker å få bistand fra andre, benyttes kommentarfeltet for å synligjøre involverte i saken, samt varsle de man trenger bistand fra for å komme videre i saken.
- Setter en frist for løsning av saken
- Følger opp at det blir framgang i saken
- Under «beløp» skal summen som til slutt reklameres settes.
- Hver tirsdag vil Klaus og Ida gå gjennom lists, og kontrollere at alle reklamasjonene jobbes med, at forfallsdatoer ikke er passert, og kontrollere at de aktuelle fakturaene er blitt registrert hos Nordea. Dersom forfallsdato for antatt løsning av reklamasjon er passert, gjøres ny vurdering, og ny forfallsdato settes.
- Når reklamasjonen er løst, og kunden er varslet, endres status til «ferdigstilt» i lists. Varsle Ida om at reklamasjonen er løst, slik at Nordea varsles om det samme.