Varemottak

You are here:
< All Topics
  1. Varemottak skal meldes inn til Lettbutikk senest fem dager før ankomst til lageret
  2. Det skal opprettes PO/innkjøpsordre som er identisk med navn/nummer som er fysisk på produktene som ankommer
  3. Varer som ankommer lageret skal være merket med strekkode/barcode, hvis ikke tilkommer kostnader for å merke produktene med dette
  4. Når et varemottak har ankommet og er registrert inn på lageret, så vil PO/innkjøpsordre i Shiphero lukkes.
    1. Ved restordre eller produkter som ankommer på et senere tidspunkt så må kunde opprette ny PO/innkjøpsordre for disse produktene.
  5. PO/innkjøpsordre i lagersystemet skal endre status fortløpende
    1. Pending: kunden har opprettet PO, produktene har ikke kommet enda
    1. Warehouse received: skal benyttes så fort produktene har ankommet lageret
    1. In progress: Benyttes når vi påbegynner varemottaket
    1. Partially closed: PO er fullført, men ikke alle produkter ankom lageret
    1. Closed: PO er fullført, alle produkter er mottatt
  6. Lettbutikk sjekker innkjøpsordre som følger med varemottaket mot den som er lagt i systemet.
  7. Alle produkter blir telt og merket med strekkode hvis ikke produktet har strekkode fra før.
  8. Produkter blir lagt på en midlertidig lokasjon «receiving», som er en vogn/tralle, hvor de deretter blir skannet inn på lokasjon (hylle/pall etc.).
    1. Det kontrolleres daglig at ingen produkter ligger med beholdning på receiving etter at de er flyttet til ny lokasjon som er på lageret.

Når vi fullfører en PO skal PDF som dokumenterer varemottaket sendes til kunde pr e-post (denne lastes ned inne i PO). Sendes fra lager@ og lager2@.

E-post:

Emne: Varemottak

Kjære kunde,

Vedlagt er oversikt over varemottak vi har utført. Se vedlagt PDF.

Ha en fortsatt fin dag.

Previous Timeføring i Lettbutikk
Table of Contents